August 25, 2022

Nordisk E-handel lanserar unikt rådgivningsprojekt - vi ska öka närheten till kunderna

Vi på Nordisk E-handel erbjuder en e-handelsplattform där små som stora e-handlare tillåts växa, utvecklas och driva den digitala affären framåt. I bolaget finns en stark dedikation att vara nära våra kunder. Nu lanserar vi ett unikt projekt för att hjälpa våra anslutna e-handlare - och oss själva - att bli bättre. Och i projektet främjas dessutom en viktig dialog. Dialogen mellan kund och leverantör.

Vi har i dagsläget 400 e-handlare anslutna till vår plattform. Och bland dem finns både nystartade bolag och väletablerade butiker med många år på webben. Det rådgivningsprojekt som nu lanseras innebär att alla kunder, en gång om året, erbjuds en timmes fri rådgivning med våra experter. Joakim Strindberg, support- och säljchef på Nordisk E-handel, har varit drivande i att utveckla arbetet.

”Projektet är ett sätt för oss att komma närmare våra kunder. Och det är grunden till att det föddes. Precis som andra e-handelsplattformar har vi många kunder, men vi känner bara ett fåtal. Vårt fokus är alltid att alla våra kunders butiker ska bli bättre. Vi sitter på stor kunskap, självklart om vår egen plattform men även om e-handeln i stort. Genom projektet främjas inte bara dialogen mellan oss och våra kunder. Vi båda ges även chansen att utvecklas i rätt riktning,” säger Joakim.

“Målet är en bättre e-handel”

Under rådgivningen kommer butiker kunna ställa frågor om allt från funktion i sin egen e-handel till affärsutveckling. E-handelsexperter hos oss kommer kunna hjälpa till att starta projekt, ge förslag på förbättringar och diskutera nya möjligheter. Efter rådgivningen ges butiken i fråga ett kompendium innehållande det som berörts under samtalet, instruktioner för lösningar samt förslag på förbättringsåtgärder.

”Att en gång om året få gå igenom sin sajt med våra experter kommer vara värdefullt för våra kunder. Man kan få hjälp med allt från integration med våra partners till affärsutveckling. Målet är en bättre e-handel. En butik där det är enklare för våra kunder att genomföra köp och i förlängningen öka butikens konvertering.

Att projektet ska leda till att våra kunder utvecklar sin digitala affär är målsättningen. Men genom den dialog som skapas ges även vi möjligheten att förbättra vårt erbjudande.

”Rådgivningen är lika viktig för våra kunder som för oss. Genom att varje år prata med våra kunder ges vi möjligheten att bli en ännu bättre partner samtidigt som våra kunder kan fortsätta utvecklas. Jag hoppas att projektet breddar marknaden i stort, att fler bolag blir intresserade av sina kunder,” avslutar Joakim.

Vill du komma i kontakt med oss? Det kan du göra här.