Nyheter

2018-11-13 16:38
Emma
Höstens största shoppinghelg är snart här. Vad genererade den egentligen förra året och vad kommer att hända i år? Vi vill såklart hjälpa till så att ni ska känna er redo och lyckas med en riktigt bra försäljning under Black Friday!
2018-11-04 20:44
AT
Förra årets rekordförsäljning under Black Friday resulterade i paketkaos hos ombuden.
2018-11-02 23:22
AT
Apple sätter käppar i hjulet för marknadsförare som nyttjar cookies för att rikta reklam och mäta effekt.
2018-11-01 22:48
AT
I kampen om retailkunderna spelar intelligent logistik, med datadrivna beslut och smarta transporter, en allt viktigare roll. 
Och – nya gränsöverskridande samarbeten mellan svenska handelsföretag. ”Konsolideringar kommer att behövas för att möta den internationella konkurrensen”, säger Anna Felländer, medlem
i regeringens digitaliseringsråd och Handelns ekonomiska råd.
2018-10-29 00:00
Filip
Nordisk e-handel är numera samarbetspartner med Trustpilot, en av världens största tjänster för kundomdömen
2018-10-26 11:11
AT
De globala investeringarna i mobila lösningar förväntas nå en nivå på 1 800 miljarder dollar år 2022. Detta enligt en ny rapport från analysföretaget IDC. Dessa dagar är mobila tekniker en integrerad del av arbetsmiljön. Att de mobila enheterna breder ut sig, oavsett om det handlar om kunder, partners eller anställda – ger en enorm tillgång till information, förbättrad produktivitet och samarbetsmöjligheter samt ett ökat engagemang, säger Jessica Goepfert, analytiker på IDC. Även branscher som vanligtvis är långsamma på att ta till sig ny teknik, som till exempel byggindustrin och leverantörer av mer personliga tjänster och konsumenttjänster inför nu mobila strategier.När det gäller konsumentnära tjänster inom till exempel bank och detaljhandel så är de mobila projekten inriktade på att skapa och leverera kundupplevelser som ska öka lojaliteten och tillförlitligheten. Generella trender är att då marknaden mognar så blir det mindre differentiering vad gäller enheter och plattformar. Dessutom använder företagen mobila lösningar allt mer till annat än grundläggande kommunikation, och mer för att ta fram branschspecifika appar och lösningar. Båda våra ehandels-pattformar Nordisk eHandel och Magento är anpassade och framtidssäkrade.
2018-10-08 14:03
eValent Group nylanserar Nordisk e-handel som eget varumärke och www.nordiskehandel.se
2018-01-22 00:00
eValent
Bearbeta kunder som du redan lagt dyrbar marknadsföring och tid på!
2017-05-02 15:01
10 steg för en lyckad e-handel
2017-04-03 12:30
eValent
Lagom till vårt 10-årsjubileum lanserar vi en ny version av vår plattform Nordisk e-handel! Detta för att ge våra kunder ännu fler förutsättningar för att lyckas med sin e-handel.
2017-01-24 15:00
Nu kan du äntligen ta betalt från företag genom Klarna Checkout i Nordisk e-handel. Detta är en efterlängtad funktion för många av våra kunder.
2016-11-28 15:00
Den vanliga synen på returer inom e-handel är tidskrävande och något som man inte vill arbeta med. Men returer behöver inte alltid vara något negativt. Att erbjuda sina kunder en smidig returprocess kan vara en konkurrensfördel. Enligt en undersökning gjord av Metapack så är returhanteringen avgörande för kund & varumärkeslojalitet.
2016-06-20 00:00
Som e-handlare har du säkert spenderat mycket tid och pengar på att skaffa trafik till din webbutik, men hur stor andel av dem blir kunder? Varje liten ökning av andelen besök som avslutas med ett köp har dramatisk effekt på den nedersta raden. Därför är förbättringar av säljprocessen en av de absolut viktigaste och mest givande delarna att jobba på.
2016-05-09 00:00
Shopitoo har sedan tidigare varit ett systerbolag till eValent Group AB. För att vi ska kunna leverera en helhetslösning med ny funktionalitet och stötta din e-handelsresa blir Shopitoo nu en del av eValent Group AB.
2016-04-11 09:00
Betalningsföretaget Klarna fördjupar samarbetet med eValent Group. Nu ingår Klarnas betallösningar i Nordisk e-handel och blir samtidigt en viktig del i det nya konceptet eValent Startup. Målet med eValent StartUp är att erbjuda ett prisvärt men komplett paket med de produkter och tjänster som behövs för att bedriva e-handel.
2015-11-17 00:00
Filip Broman
Att erbjuda valmöjligheter som underlättar köpprocessen där konsumenten rör sig blir avgörande för att möta dagens köpbeteende. Nu kan du därför uppgradera din e-handel till vår nya mall, framtagen för att möta den moderna nätshopparens behov- oavsett vilken enhet de handlar från.
2015-10-23 00:00
Emma Nilsson
Vår nya helintegrerade koppling mot Fyndiq möjliggör för dig att nå över 1 miljon nätshoppare redan idag.
2015-08-19 00:00
Emma Nilsson
Contentor är en content och översättningsbyrå som skräddarsyr sina skrivartjänster för e-handel. Byrån har ett stort nätverk av dedikerade specialister inom översättning. Genom Contentors samarbete med eValent kan användare av plattformarna Nordisk e-handel och Magento ta del av tjänsterna till sina webbutiker.
2015-08-19 00:00
Leif Lindberg
Som e-handlare har du nog inte missat alla artiklar i media om att sökmotorn Googles uppdatering gör att webbutiker med mobilvänliga sidor får en skjuts uppåt i sökmotorerna. Därav kommer webbutiker som ännu inte har mobilanpassat sin lösning på sikt få en sämre placering i sökresultatlistan.
2015-07-08 11:01
Emma Nilsson
Med Hogia Smart kan du som använder Magento, Nordisk e-handel eller Shopitoo som e-handelsplattform skapa ett eget omnikanalflöde till din verksamhet.
2015-04-14 00:00
Emma Nilsson
Sälj smart genom ett partnerskap med CDON Marketplace- där upp till 2 miljoner nätshoppare redan väntar!
2015-02-03 00:00
eValent Group
Företagen Shopitoo, Nordisk e-handel, EcomPartner och Driftkompaniet har sedan tidigare en gemensam ägare. Nu slås bolagen ihop och bildar tillsammans eValent Group. Under det nya varumärket kommer företaget att erbjuda marknadens bredaste portfölj av tjänster för e-handlare.
2014-10-24 00:00
Emilia Waldenskiöld
Precis som vi säkert hört tusen gånger är det inte bara själva varan som spelar roll i ett köp, det är också servicen runtomkring. Den måste fungera tillfredsställande för kunden så hela köpupplevelsen blir bra. Detta är om inte ännu viktigare i ehandlarnas värld, då all kringservice sker på distans. En otroligt viktig kringliggande service är returhanteringen. Smidiga returlösningar är en viktig del i beslutet om vilken webbshop en kund kommer handla från.
2014-07-08 00:00
eValent Group
De flesta som känner mig vet att jag är lite av en e-handels-junkie. Om det går att köpa online, så gör jag det. Det händer inte för sällan att jag tittar på en produkt i fysisk butik, tar fram min mobil och läser lite, tittar hur produkten ser ut online, vad prisskillnaden är och sedan sätter mig framför datorn och klickar hem det. Majoriteten av mina e-handelsköp är produkter jag tjänar på att handla utanför Sveriges gränser, som skönhetsprodukter eller specifika varumärken. Dock kan det vara lite svårare att kolla upp utländska företag än svenska. Det finns blufföretag där ute som många gånger verkar seriösa. Därför är det av betydande vikt att göra en rejäl research innan ett köp. Även jag har blivit bedragen på nätet för ett par månader sedan av ett nytt, internationellt möbelföretag som nyligen gått i konkurs.
2014-07-08 00:00
eValent Group
På marknadsföringskurserna på universitetet kunde professorerna inte tala nog om hur viktiga de lojala kunderna var för företag. Vi fick lära oss många namn för de mest frekventa och lojala kunderna, vi delade in kunderna i olika matriser för att lära oss mer om deras beteende och vi ritade upp kurvor över hur värdefulla de var i ett visst skede i förhållande till ett företag. Dock var all denna kunskap baserad på den fysiska världen, och inte på e-handelskonsumenterna. Eftersom jag redan då hade siktet inställt på e-handel undrade jag om samma sak stämde på nätet.
2014-03-25 00:00
eValent Group
I takt med att e-handeln har skjutit i höjden har även returerna ökat. Statistik från Svensk Distanshandel (2014) tyder på att var fjärde konsument under år 2013 har returnerat en vara som de köpt över nätet, vilket enligt mig är en hög siffra. Vissa produkter innebär mer risk och osäkerhet för konsumenter att köpa online än andra. Kläder och skor är högriskvaror då det exempelvis är svårt att veta om plagget passar eller hur det ser ut i verkligheten. Böcker är ett typiskt exempel på en lågriskvara då de ser likadana ut oavsett var de inhandlas. Med detta ser vi att det finns branschskillnader och därmed är returprocessen också olika beroende på bransch. Statistiken från Svensk Distanshandel (2014) visar även att den bransch som har övertaget för de ökade returerna är just klädbranschen. Det är ganska självklart då kläder är en högriskvara, jämfört med exempelvis en bok, vas eller film som man inte behöver prova.