
Vi är stolta över att kunna presentera att vi på Nordisk e-handel blivit utvalda till att bli Trustpilots första svenska samarbetspartner! Trustpilot är den ledande omdömesplattformen i världen och vänder sig till företag inom alla branscher som vill samla in kundomdömen och använda dem för att öka sin trafik, försäljning och omsättning.
Förstärk ditt onlinerykte
Oavsett om du precis kommit igång med din e-handel eller om du är mer av en veteran, är det viktigt att skapa och bibehålla ett gott rykte online. Genom att stolt visa upp dina tidigare kunders omdömen, skapar du ett ökat intresse och förtroende hos potentiella kunder som inte lärt känna dig och din e-handel ännu. Det är så du sätter en organisk men kontrollerad word of mouth-effekt i rullning!

Förvandla besökare till kunder
För den som besöker din e-handel och är intresserad men osäker, kan ett gott omdöme ofta vara avgörande. Genom att bygga upp förtroendet för ditt företag genom omdömen, kan du öka konverteringarna på din e-handel genom hela kundresan.
Ja, som människor är vi mycket intresserade av andra människors upplevelser, åsikter och känslor. Genom att få ta del av andra kunders upplevelser kring din e-handels produkter och service, upplevs kundresan tryggare och enklare för dina nya kunder.

Stick ut med stjärnor på Google
Trustpilot är omdömespartner med Google och har en unik SEO-prestanda som ger dig ökade chanser att synas på Google. Med hjälp av produktbetyg på dina Google Shopping-annonser kan du förbättra klickfrekvensen med upp till 15 procent och få fler att hitta till din e-handel!
Bjud automatiskt in kunder att skriva omdömen
Ju enklare det är att lämna omdömen, desto fler får du. Med Trustpilots olika inbjudningsverktyg kan du automatiskt samla in verifierade omdömen. Genom sin smarta maskininlärning hittar Trustpilot den optimala tidpunkten för att skicka ut inbjudningar och påminnelser som ser till att upp till 11 procent av alla beställningar leder till ett omdöme.
Det automatiska inbjudningsverktyget garanterar datasäkerhet i toppklass och följer internationella bestämmelser om datasekretess (inklusive GDPR).
Du kan också välja att skicka omdömesinbjudningar manuellt, men det är mer sannolikt att de omdömen som samlas in med automatiska inbjudningstjänster räknas in i Google Seller Ratings.
Hjälp konsumenter att välja rätt
Utbudet inom e-handel är stort och konsumenter behöver guidning i sin köpresa. Statistik från Trustpilot visar att hela 92 procent av konsumenter läser omdömen innan de tar ett köpbeslut. Genom att lägga till produktomdömen på din hemsida kan du förse dem med informationen de efterfrågar, direkt och lättillgängligt på din egen plattform.
Genom omdömen genereras unikt innehåll som förbättrar din SEO och därmed ökar chanserna för att just din e-handel blir det självklara valet för konsumenterna.
Lär dig av dina kunder
Statistik från Trustpilot visar att hela 75 procent av konsumenterna förväntar sig att kunna ge feedback till företag vars tjänster eller produkter de konsumerat. Genom att välkomna feedback från dina kunder får du ett värdefullt underlag att utvecklas av. Analysera dina omdömen och få värdefulla insikter från de som betyder mest – dina kunder!
